Kookadvies

Gezond en verantwoord koken en eten kan ook lekker zijn. Het is daarom belangrijk advies te krijgen over ingrediënten en hun voedingswaarden. Bij een dieet is het ook verstandig om allerlei variaties te kunnen aanbrengen door voldoende vervangende producten te kennen. Daarin kan ik een belangrijke bijdrage leveren!

Dus voor een afslankdieet, een cholesterolarm of vetarm evenals een zoutloos dieet zijn allerlei heerlijke gerechten te bedenken! Denk eens aan: Een lauwwarme salade met rucola, pasta en gebakken zalmfilet! Zowel, weinig calorieën,als vet als zout en tevens is zalm cholesterolvrij.
Ook vegetarisch koken behoort tot de mogelijkheden. Gefrituurde tofu met Indische kruiderij en mihoen en taugé! Gevulde, gestoofde aubergines met mozzarella………..
Courgettekoekjes met tzaziki……….

Laat ondanks bepaalde beperkingen gezellig dineren toch mogelijk zijn!
Moeders van kleine kinderen hebben vaak grote moeite om gerechten te bedenken, die kinderen lekker vinden en die gezond voor ze zijn maar die ook met een kleine ingreep tot een volwassen gerecht kunnen worden omgetoverd! Zoals een heerlijke omelet Gruyère met zelfgebakken frites en tomatensalade. Heerlijke Pinot Blanc erbij en iedereen is gelukkig!

Maak een afspraak om alleen, met uw partner of met een groep een of meerdere kooklessen te volgen. Er is de mogelijkheid om na afloop samen te dineren!